Dacă ai cumpărat produse pe internet și dintr-un anumit motiv nu îți plac, ai dreptul la returnare produse cumpărate din magazin. Ce înseamnă asta? Cunoști legea și politica de returnare a produselor? Ești informat despre condiții de returnare a unui produs? Citește mai departe.
Renunțare contract - când e posibil?
Retragerea din contract este o acțiune unilaterală. Acest drept nu este automat, este valabil doar în cazurile prevăzute de lege. Dreptul la returnarea produselor fără invocarea unui motiv, este valabil doar dacă ai cumpărat bunuri printr-un contract încheiat la distanță sau în afara spațiului de operare al furnizorului. De exemplu atunci, când cumperi bunuri sau servicii prin internet. Dacă faci cumpărături într-un magazin clasic, nu ai dreptul la retragere din contract.
Dreptul la retragere din contract fără a preciza motivul, este de 14 zile. Acest termen începe din ziua în care ai primit produsele, dar retragerea din contract poate fi făcută și mai repede – înainte de a fi trimise sau în timpul livrării acestora. Magazinele on-line oferă posibilitatea de retragere din contract, menționată în termeni și condiții.
Cum te poți retrage din contract?
Dreptul de retragere este oferit consumatorului în următoarele cazuri: dacă contractul a fost încheiat în scris, dreptul la retragere din contract poate fi efectuat pe hârtie sau pe alt suport durabil. Dacă contractul a fost încheiat verbal, pentru exercitarea dreptului ajunge o declarație, prin care soliciți retragerea din contract. Poate fi folosit formularul de retragere din contract, pus la dispoziție de furnizor. În majoritatea cazurilor îl găsești direct în colet, pe mail împreună cu factura sau pe pagina web a magazinului. Termen returnare produse: este important, ca demersul să fie făcut cel târziu în termen de 14 zile din momentul preluării coletului.
Returnare produse fără invocarea unui motiv
Dacă te-ai retras din contract, furnizorul în conformitate cu legea, cel târziu în termen de 14 zile de la returnarea produselor trebuie să efectueze toate plățile – nu doar suma achitată pentru produse, dar și plata transportului, livrarea, taxele poștale și alte cheltuieli. În cazul cheltuielilor de transport, sunt luate în considerare cele mai mici din posibilitățile de livrare. Furnizorul nu este obligat să plătească cheltuielile referitoare la returnarea produselor. Pentru returnare produse cumparate din magazin se aplică termenul de 14 zile de la retragerea din contract.
Când nu ai dreptul la retragerea din contract
Există situații în care nu aveți dreptul la retragere din contract în termen de 14 zile, fără a preciza motivul. De exemplu atunci când cumpărați bunuri pe comandă, produse perisabile (de exemplu unele alimente), presa periodică, conținut electronic etc.