Știți ce influență are asupra noastră atunci când ne facem cumpărăturile, faptul dacă prețurile au la sfârșit un număr par sau impar? Citiți mai departe și veți afla mai multe pe blogul KUPLIO.ro
Despre trucurile cele mai cunoscute ale comercianților pentru planificarea prețurilor am mai scris pe blogul nostru. Astăzi ne vom axa pe unul din ele și îl vom analiza mai în detaliu. Este vorba despre influența numerelor pare resp. impare în ceea ce privește comportamentul consumatorilor.
Nici un preț nu este la fel
Desigur, câte produse ne oferă magazinul online atâtea prețuri diferite vom găsi pe site-ul respectiv. Dar la cumpărături în afară de ochi trebuie să vă folosiți și logica. Conform unui studiu publicat în anul 1997, peste 90% din prețurile afișate în reclame au avut la sfârșit un număr impar. (respectiv. 8,95 RON , 30,97 RON, 356,99 lei, RON.) De ce? Pentru că este vorba de un joc psihologic în care cifrele finale joacă un rol important. În timp ce ochii voștri văd 1,99 RON ce de fapt înseamnă 2 RON subconștientul vostru înregistrează numai primul număr ce înseamnă de fapt că voi percepeți valoarea produsului ca fiind 1 RON. Scopul este acela de a crea impresia unui produs mai ieftin și de a trezi pasiunea pentru cumpărături.
Perceperea conștientă și subconștientă a numerelor
Cum funcționează perceperea noastră a numerelor, ne oferă următorul exemplu. Imaginați-vă produse la un preț de 1743,99 lei. Mai multe studii au dovedit, faptul că, consumatorul vede suma în mii, perceperea lui decurge astfel – primul număr reprezintă 50% din întreaga informație deoarece 1000 lei reprezintă 50% din întreaga sumă a produsului sau serviciilor. Este cea mai importantă informație și de aceea o percepem cel mai mult. Al dolie număr (700 lei ) este important pentru noi în procent de 40% iar al treilea număr 40 lei are o importanță de numai 2%. Respectiva sumă 1743,99 lei pentru mulți consumatori reprezintă „doar“ 1700 lei. În locul zerourilor pot apărea fără probleme cifre de 9 și comerciantul nu va avea probleme să-și vândă marfa, în plus va câștiga și mai mult. De aceea prețurile care au la capăt cifre de 9 sunt folosite de zeci de ani.
Încercare cu cifre de 8
O încercare interesantă în strategia sa de marketing a testat și societatea WalMart. Au știut faptul că, majoritatea magazinelor folosesc tactica cu cifre de 9. De aceea conform sloganului lor “Economisește și trăiește mai ieftin” au decis să modifice prețurile produselor astfel, încât să apară la final cifra 8. Din 1,99 RON a devenit 1,88 RON. Datorită unui număr de peste 1 milion de clienți au economisit suficienți bani. Este necesar de completat faptul, că WalMart este una dintre cele mai mari rețele de magazine din lume și chiar dacă majoritatea firmelor folosesc tactica cifrelor de 9, această idee cu cifre de 8 la sfârșit i-a adus venituri semnificative. Concluzia este că, și cifrele pare, după virgulă, au același impact asupra consumatorilor atunci când își fac cumpărăturile.
În orice caz și studiile demonstrează că, folosirea numerelor impare pe etichetele de preț (fie în magazinele fizice sau cele online) este strategia cea mai bună și calea cea mai ușoară către un venit sigur. Este vorba doar de logică – 19,99 lei sau 19,95 lei este întotdeauna mai puțin ca 20 lei.