Și vouă v-a atras atenția promoția tentantă oferită de unul dintre magazinele online? Ce trucuri folosesc magazinele online în ceea ce ne privește pe noi consumatorii? Citiți mai multe pe blogul KUPLIO.ro.
Și voi ați spus la fel după ultimele cumpărături consistente, că data viitoare nu veți cheltui atât de mult? Avem o veste bună și una rea pentru dumneavoastră. Cea rea este că, probabil nu este ultima dată. Cea bună este că, știm motivul de ce se întâmplă asta. Descoperiți trucurile pricepute ale comercianților, care influențează în cea mai mare parte comportamentul nostru, al consumatorilor.
Misterul cifrelor de nouă
Poate în ultimul timp ați observat și voi acest val. Pe majoritatea etichetelor de preț veți găsi numere zecimale impare. Psihologia nu iartă – 2,99 ron arată mai bine decât 3 ron. Adesea, acest lucru este asigurat și de faptul că numerele de după linia zecimală sunt scrise cu cifre mai mici. Pentru creierul nostru, 2,99 ron înseamnă 2 ron și este totuși mai puțin de 3 ron. Tocmai ați economisit 1 ban, dar comercianții au câștigat mult mai mult datorită acestei strategii. De asemenea, prețul cu zero la început (0,99 ron) evocă o achiziție gratuită, pe care comercianții o iau de asemenea, în considerare.
Cumpără unul și pe al doilea îl primești gratuit
Nu-i așa că ați mai văzut o astfel de ofertă undeva? Această strategie în ultimul timp s-a dovedit a fi reciproc avantajoasă (2 +1 gratuit, 1 + reducere pentru următoarea achiziție și așa mai departe). Este una dintre ideile de marketing în care logica își spune cuvântul. Dar uneori logica ne părăsește complet. Aici comercianții se bazează exclusiv pe alergarea noastră după produse și lăcomia noastră, atât de veche ca și umanitatea însăși.
Cuvântul „gratuit“ funcționează ca un magnet și nu ne deranjează deloc, că pentru al doilea produs plătim suma întreagă uneori chiar exagerată. Atunci când întâlniți oferte similare irezistibile, mai întâi asigurați-vă că, abilitatea voastră de a gândi logic nu s-a pierdut pe drum.
Of, transportul
Atunci când vă faceți cumpărăturile în magazinele online este întotdeauna bine să vă faceți o idee despre oferte. Mulți oameni sunt surprinși de prețul final al achiziției, deoarece nu studiază prețul transportului dinainte. Fiți atenți chiar și atunci când sunteți tentat să cumpărați fără transport. O minte obișnuită demonstrează, că 48 ron + transport gratuit nu este departe de 40 ron + 8 pentru transport. Pe internet veți găsi într-un singur loc comparatoare de preț. De asemenea, datorită lor puteți economisi câteva zeci de ron.
Mai mic nu înseamnă și mai ieftin
Ați observat că, prețurile de multe ori sunt afișate cu cifre mai mici? Este vorba de magazinele online și magazinele fizice. Mărimea cifrelor nu înseamnă neapărat și preț mai mic. Dar este unul din trucurile favorite ale comercianților. Și incredibil este faptul că, noi oamenii încă credem în el. Studiile au demonstrat faptul, că scrisul cât mai mic evocă în oameni ideea de preț scăzut al produselor sau serviciilor.
Creșterea neașteptată a prețurilor
Știați că, ajustările de preț consumatorii le percep doar atunci când majorarea sau scăderea depășește 10%? Deci, dacă vi se pare că, un anumit produs a costat mai puțin anul trecut, s-ar putea să nu fie doar un sentiment. Creșterea trimestrială a prețurilor de exemplu cu 5% în decursul unui singur an, schimbă multe.